Datum/uur: 20 juni 2011 om 20u00
1. Dagorde
Welkomstwoord van de voorzitter
Opname van aanwezigheden(gebruikelijke boete indien afwezig)
Aanduiding van TWEE (02) officiële stemopnemers
Jaarverslagen financieel en sportief
Verslag commissarissen financieel beleid
Huldigingen
Voorstel tot en beslissing van schrapping club(s)
Voorstelling en aanvaarding nieuwe clubs: Freya Vreren, FC Klotbroek
Samenstelling Raad van bestuur:
Kandidaturen M. Asnong, R. Cleuren, F. Oeyen en R. Vernijns
Stemming voorstellen tot wijziging Interne Reglement
Bespreking en inlichtingen seizoen 2011/2012
Slotwoord van de voorzitter.
2. Welkomstwoord van de voorzitter
Voorzitter V. Mantels heet de aanwezigen welkom, waarna hij
iedereen dankt voor het geleverde werk in het vorige seizoen en
de aanwezigen een vruchtbare vergadering wenst.
3. Aanwezigheden
a. Bestuur: - voltallig bestuur KLBS uitgezonderd de heer F. Oeyen
(verontschuldigd) en de heren M. Raymaekers en
R. Caubergh (met verlof om persoonlijke redenen)
- de heer W. Poosen (scheidsrechterscomité KLBS)
b. Clubs: alle clubs (35) behalve FC Global Impact, Hellas 2000 en
SK Bosporus
nieuwe clubs Freya Vreren en FC Klotbroek als waarnemer
c. De heer H. Reynders van de KBVB Afd Limburg
4. Aanduiding van TWEE (02) officiële stemopnemers
De heren Kim Mommen (FC Gors Opleeuw) en Tony Elsen (RP Products)
5. Jaarverslagen
a. Sportief (B. Croes)
Korte weergave van het vooraf via de website verspreidde
jaarverslag. Voor nadere informatie: zie website.
b. Financieel (I. Hermans)
Op dit ogenblik is er een tegoed van ongeveer € 22.000. In vergelijking
met de financiële situatie van 31/12/2010 is dit een vermindering van
€ 4000. Deze vermindering is er omdat de uitgaven relatief gelijkmatig
gespreid zijn over het ganse jaar, daar waar de inkomsten zich
voornamelijk situeren in het 4de kwartaal. Ten opzichte van de financiële
situatie een jaar geleden is er een stijging van het tegoed met +/- € 2000.
6. Verslag commissarissen financieel beleid
Controle commissarissen M. Martens en D. Peeters controleerden de
boekhouding en stelden geen gebreken of onvolkomenheden vast.
7. Huldigingen
a. Kampioenen:
. Reeks I (algemeen kampioen): Kotem VV
Reeks II: Welkenhuysen Tuinwijk
Reeks III: VK Wieze Boys B
b. Beker KLBS: Kotem VV
c. Beker sportiviteit: Transport Jacobs
8. Voorstel tot en beslissing van schrapping club SK Bosporus
Ingevolge het niet nakomen van zijn financiële verplichtingen ten
opzichte van KLBS voetbal en de VLB, het ontbreken van een inschrijving
voor en de betaling van het inschrijvingsgeld voor het seizoen 2011/2012
en dit ondanks een aangetekend schrijven dien aangaande,
dd.02/06/2011 worden de club SK Bosporus, die zich al in aanleg tot
schrapping bevindt en zijn bestuursleden voorgesteld tot schrapping.
De aanwezige leden van KLBS-voetbal beslissen met eenparigheid van
stemmen (35/35) tot schrapping van SK Bosporus en zijn bestuursleden.
9. Voorstelling en aanvaarding nieuwe clubs
De nieuwe clubs Freya Vreren en FC Klotbroek werden kort
voorgesteld waarna ze door de vergadering als lid van KLBS-voetbal
werden aanvaard op voorwaarde van aanvaarding door de KBVB.
10. Samenstelling Raad van bestuur
De kandidaten M. Asnong (35/35), R. Cleuren (34/35), F. Oeyen
(35/35) en R. Vernijns (35/35) worden allen verkozen als bestuurslid.
11. Intern Reglement
De voorgestelde wijzigingen en toevoegingen (volledige tekst werd
eerder verspreid via de website) worden met uitzondering van deze
aan Art 76 goedgekeurd.
Aangepast Intern Reglement: zie rubriek reglementen op de website.
12. Woord vertegenwoordiger KBVB Afd Limburg
De heer H Reynders looft de goede werking van KLBS voetbal. Tevens wijst
hij op de verbeterde verstandhouding en samenwerking. Verder stelt hij
dat ook binnen de KBVB dezelfde fenomenen optreden die ook wij kennen
(veel gele en rode kaarten, toenemende agressie t.o.v. de scheidsrechter)
en dat zij met alle mogelijke middelen (niet enkel de overtreders straffen,
maar ook sportiviteit belonen) Zo wensen zij, indien haalbaar de boetes
rechtstreeks te verhalen op de boosdoeners ipv op de clubs. Ten slotte
verzekert de heer H. Reynders ons dat hij in de toekomst weer vaker zal
aanwezig zijn bij onze vergaderingen.
13. Bespreking en inlichtingen seizoen 2010/2011
a. C ompetitie
1. Reeks indeling
Het definitief stoppen van TWEE (02) ploegen (BVC Park Houthalen
en VC Mireille), de beslissing tot schrapping van SK Bosporus en de
aansluiting van TWEE (02) nieuwe clubs (Freya Vreren en
FC Klotbroek) brengt het totaal van de actieve clubs op 39 die 41
ploegen in lijn brengen. Wat aanleiding geeft tot TWEE (02)
reeksen van 14 en EEN (01) reeks van 13 ploegen:
Reeks I: Century Hasselt, FC Banneux, FC Berg, FC Beukenhof,
FC Heideweelde, FC Olympia Tongeren, Ford Keroma A, Het Spoor,
Kotem V V, RP Products, SV De Conde, SV Rusticana, VK Wieze Boys A,
Welkenhuysen Tuinwijk
Reeks II: Cosmos Spouwen, FC Global Impact, FC Tamara, Genk 96,
Hellas 2000, OH Bergmans, Sporting Caetsbeek, Stock Bilzen,
Swijssen-Schepers M80, VC Sluizen, VK WiezeBoys B,VNA Winterslag,
VV Voeren, Weerstand Zonhoven
Reeks III: Aviaclub, FC Gors Opleeuw, FC Klotbroek, Freya Vreren,
Ford keroma B, Kanaalboys Rotem, FC Vlam Eisden, SV Vrolingen,
Transport Jacobs,’t Siebelke Romershoven, UD Barcelona-Heca NV,
VK Grammenrode, ZD Hansa Flex
2. Kalender
Aanvang: 27/08/2011
Winterperiode (gewijzigd aanvangsuur): 05/11/2011 tot en met
14/01/2012
Geen wedstrijden op 24/12/2011 en 31/12/2011.
b. Beker
1. De beker zal gespeeld worden met rechtstreekse uitschakeling.
2. Eerste speeldag: 27/08/11 (1ste ronde: ploegen Reeks II & III)
Gaan door naar 1/16 finales: vrijgelote ploeg (bay), winnaars en de
VIER (04) beste verliezers (doelpunten saldo, gemaakte doelpunten, lot)
3. Volgende voorziene speeldagen
29/10/11 (1/16), (ploegen Reeks I + doorgaande ploegen 1ste ronde)
17/12/11 (1/8),
11/02/12 (1/4),
10/03/12 (1/2),
08/04/12 (Finale op Paasmaandag)
c. Beker van de sportiviteit
Het reglement (eerder verspreid via website) dat zal toegepast worden
werd door de vergadering aangenomen en zal geplaatst worden onder
de rubriek reglementen op de website.
d. Scheidsrechters
Alle wedstrijden kregen een aangeduide scheidsrechter. Volgend seizoen zal
volgens hetzelfde stramien gewerkt worden met hopelijk hetzelfde resultaat.
De namen van de aangeduide scheidsrechters worden niet vooraf kenbaar
gemaakt.
Het is de verantwoordelijkheid van de scheidsrechter om de laattijdige
invulling van het scheidsrechtersblad en/of de laattijdige aanvang van de
wedstrijd evenals de oorzaak hiervan duidelijk op het scheidsrechtersblad
te vermelden. De afgevaardigden dienen zich echter hiervan te gewissen
alvorens zij het scheidsrechtersblad aftekenen.
Het is en blijft, hoe dan ook de verantwoordelijkheid van de clubs
(bestuursleden, trainers, spelers en supporters) om de scheidsrechters op de
gepaste wijze te ontvangen en met het nodige respect te behandelen.
Daar de verplaatsingskosten van de scheidsrechters KLBS niet langer
terugbetaald worden door de KBVB, hebben de clubs meer uitgaven. De
KBVB werkt in dit verband aan een voorstel tot afschaffing van de lidgelden
van de clubs als de KBVB geen scheidsrechters aanduid. Enkel KLBS zal dan
nog een bijdrage aan de KBVB dienen te betalen.
De clubs worden verzocht, indien zij een scheidsrechter kennen die in
KLBS wenst te komen fluiten zijn gegevens over te maken aan de heer Willy
Poosen van het scheidsrechterscomité of de secretaris KLBS.
f. Neutrale zone en instructie zone
Daar dit onderwerp een pijnpunt blijft wordt er bij de clubs speciaal op
aangedrongen de reglementen betreffende deze zones strikt toe te passen
en na te leven. Tevens wordt eraan herinnerd dat de personen in deze zone
een voorbeeldfunctie hebben en dat hun gedrag onberispelijk moet zijn.
g. Terreinen en accommodaties
De clubs werden herinnerd aan de vastgestelde tekortkomingen en
gebreken (voorafgaand verspreid via website) en het feit dat zij de
nodige verbeteringen/aanpassingen dienen aan te (laten) brengen.
h. Boetes
De lijst met de boetes die zullen toegepast worden (eerder verspreid
via website) werd door de vergadering aangenomen. Deze lijst zal
geplaatst worden onder de rubriek reglementen van de website.
i. Belangrijke bemerkingen
1. Behalve 27/08/2011 die een gemengde beker- en competitiedatum
is, maken de overige data van de bekercompetitie deel uit van de
competitiedagen voor de uitgeschakelde ploegen.
2. Op de in de kalender vrije dagen kunnen (uitgestelde) wedstrijden
gepland worden. De eindbeslissing over het al dan niet invullen van
deze data ligt bij het bestuur KLBS
3. Er worden geen extra vrije data toegestaan. Eigen organisaties zijn
ondergeschikt aan het kalenderprogramma.
4. Een aanvraag tot kalenderwijziging, in onderling akkoord dient via een door
beide partijen ondertekend schrijven dat ten laatste VEERTIEN (14) dagen
voor de eerste van de desbetreffende kalenderdagen (oude of nieuwe) van
de betrokken wedstrijd bij de secretaris toekomen.
15. Slotwoord van de voorzitter
In zijn slotwoord bedankt de voorzitter de uittredende bestuursleden,
benadrukt het belang van de sportiviteit en geeft aan dat vanaf 2013 de
VLB de lidgelden rechtstreeks van de clubs zal innen i.p.v. via KLBS waarbij
2012 een overgangsjaar zal zijn. Meer informatie volgt. De voorzitter
benadrukt dat deze nieuwe wijze van werken geen bijkomende financiële last
voor de clubs met zich zal brengen. Hij eindigt met een ogenblik stilte ter
nagedachtenis voor de overleden binnen de KLBS-voetbal familie, waarna hij
iedereen nog een aangename avond en een goed verlof wenst.
KLBS,
Secretaris, gc
Benny Croes |