BUNDEL ALGEMENE STATUTAIRE VERGADERING KLBS 24/06/2024
Uitnodiging
Dagorde
Jaarverslag sportief
Aanpassingen Intern Reglement KLBS
Statuten VZW KLBS
Aandachtspunten terreinen en accommodaties
KLBS KONINKLIJKE LIMBURGSE BEDRIJFSSPORTBOND
Afdeling Voetbal - KBVB Stamnr.:4592
Secretariaat: Benny Croes
Dekkenstraat 73, 3800 Sint - Truiden
Tel.:011/592260 e-mail: klbssrt@hotmail.com
___________________________________________________________
Sint - Truiden, 08 juni 2023.
KLBS ALGEMENE STATUTAIRE VERGADERING - UITNODIGING
De clubs worden uitgenodigd op de verplichte Algemene Statutaire Vergadering
Plaats: Cafetaria Sporting Calcio Genk, Steenbeukstraat 20, 3600 GENK
Datum/uur: Maandag 24 juni 2024 om 19u30
De aanwezigheid van de clubs is verplicht
Maximaal TWEE (02) personen per club
De dagorde volgt hierna.
ALGEMENE STATUTAIRE VERGADERING
Plaats: Cafetaria Sporting Calcio Genk, Steenbeukstraat 20 3600 Genk
Datum/uur: 24 juni 2024 om 19u30
Dagorde
1.Welkomwoord van de voorzitter
2.Opname van aanwezigheden (gebruikelijke boete (€ 12,50) indien afwezig)
3.Vergadering van de Regio’s - Agenda punten (niet beperkend):
- De Regio’s en hun werking, waar willen jullie naar toe?
- Hoe moet het Bestuur KLBS tot stand? Maw hoe komen de bestuursleden er?
- Wat dient te veranderen in de werking van KLBS?
4.Verslagen van de Regio’s
5.Aanduiding van TWEE (02) officiële stemopnemers
6.Jaarverslagen financieel en sportief
7.Voorstelling en aanvaarding nieuwe club RS Cassablanca
8 Samenstelling Raad van bestuur
9.Stijgers en dalers
10.Huldigingen
11.Werking KLBS – VZW
12.Goedkeuring statuten VZW KLBS
13.Aanpassingen aan het Intern Reglement KLBS
Art II.5
Art II.6.1
Art X.1.2.2
14.Verzekering ARENA seizoen 2024/2025
15.Informatisering wedstrijdbladen
16.Besprekingen en inlichtingen seizoen 2024/2025
Reeksindelingen
Competitie
Beker
17.Lottrekking 1ste ronde beker
18.Lottrekking 2de ronde beker
19.Rondvraag
20.Slotwoord van de voorzitter.
Namens het KLBS,
Secretaris g.c.
Benny Croes
KLBS KONINKLIJKE LIMBURGSE BEDRIJFSSPORTBOND
Afdeling Voetbal - KBVB Stamnr.:4592
Secretariaat: Benny Croes
Dekkenstraat 73
Tel.:011/592260 e-mail: klbssrt@hotmail.com
___________________________________________________________
Sint- Truiden, 07 juni 2024
JAARVERSLAG KLBS/VOETBAL SEIZOEN 2023-2024
1.Samenstelling ProvincialeCommissie
Voorzitter: Marcel Raymakers
Ondervoorzitter: Marc Smets
Schatbewaarder: Heidi Croes
Secretaris g.c.: Benny Croes
Leden: Roberto Cavatorti, Marc Maertens, David Magné, Maarten Put,
Jeroen Claes, Dominique Peeters en Fernand Oeyen.
2.Aantal zittingen : 10
Aanwezigheden:
M. Raymakers 10
R Cavatorti 08
J. Claes 05
B Croes 10
M Maertens 09
D Magné 09
M Smets 07
F Oeyen 10
D Peeters 08
W Poosen (waarnemer SC) 10
M Put 06
3.KLBS was vertegenwoordigd op:
Vergaderingen Koninklijke Limburgse Verstandhouding
4.Aantal clubs: 23
TWEE (02) clubs traden aan met een A en een B ploeg: VK Wieze Boys en Pool Keroma
a. Ploegen per reeks:
Reeks 1: 12
Reeks 2: 13
b. Beker KLBS: alle ploegen.
c. Algemene forfaits: in de loop van het seizoen haakte FC Total Energy Projects af.
e Aantal leden : dd.31/05/2024:1143
5.Verslagen
Aantal scheidsrechter verslagen: 15
Aantal sancties gegeven dmv een "voorstel tot minnelijke schikking": 13
Verzet tegen minnelijke schikking: 01
Ingediende klachten: 02
6.Statistische gegevens-algemeen
a. Aantal effectief betwiste wedstrijden: 294
b. Stopgezet: 04
c. Aantal FF (competitie + beker): 24 waarvan 14 tijdig, 01 laattijdig en 09 bij de laatste
drie wedstrijden van het seizoen
7.Repressief gedeelte
Schorsingen (kampioenschap + beker)
Aantal rode kaarten: 16
01 speeldag: 06
02 speeldagen: 04
03 speeldagen: 02
04 speeldagen: 01
05 speeldagen: 01
06 speeldagen: 03
08 speeldagen: 01
8.Financiële sancties (boete):
Afwezig algemene vergadering: 01
Oorzaak stopzetten wedstrijd: 04
Wanordelijkheden: 00
Gebrek aan organisatie: 03
Laattijdige aanvang wedstrijd: 01
Laattijdig wedstrijdblad: 05
Laattijdige betaling rekeningen: 06
9. Ambtshalve sancties:
Omzetten uitslag in enkele FF: 06
10. Nazichtscheidsrechterbladen
Aantal gele kaarten: 632
Schorsingen gele kaarten:
2x geel zelfde wedstrijd: 39
2de gele kaart (beker) 06
3de gele kaart: 78
6de gele kaart: 09
Totaal: 132
11. Overige reglementaire boetes:
Uitslag te laat: 10
Geen uitslag:01
12. Kostenbedoening
Zie verslagen in Week-End.
13.Transfers
Transfers tussen Kerst en Nieuwjaar: 04
Vlaams Decreet: 00
14.Kampioenen en Bekerwinnaars
Kampioen Reeks I: Century Hasselt
Kampioen Reeks II: FC Berg
Bekerwinnaar: Century Hasselt
Beker van de Sportiviteit: K VK Wieze Boys A
15.Afsluiter
Tot slot wens ik iedereen een succesvol, sportief en gezond seizoen 2024/2025.
Namens KLBS
CROES Benny
Secretaris,g.c.
ALGEMENE STATUTAIRE VERGADERING KLBS-VOETBAL
24/06/2024
AANPASSINGEN INTERN REGLEMENT KLBS
ART II.5: De bestuursleden, evenals de voorzitter KLBS worden voorgedragen door de regionale comités worden en benoemd door de clubs op de statutaire algemene vergadering van juni voor respectievelijk DRIE (03)– bestuursleden- en VIER (04) - voorzitter - jaar en zijn herkiesbaar.
De voorzitter wordt rechtstreeks verkozen en benoemd door de statutaire algemene vergadering van juni voor VIER (04) jaar en is herkiesbaar.
De minimale duur dat een bestuurslid zetelt is 1 jaar (geen tussentijdse vervanging mogelijk).
ART II.6.1: Enkel de Provinciale Commissie, het bestuur, is bevoegd inzake de voetbalaangelegenheden; onder meer de organisatie van de competitie, indeling der reeksen, opstellen van de kalender, vastleggen van het aantal stijgers en dalers, behandeling der klachten, behalve voor deze van disciplinaire aard die behandeld worden door het Comité Sport en Discipline
ART X.1.2.2: .bij een forfait later dan onder punt 31 X.1.2.1:
€ 75,00 Euro + scheidsrechterkosten aan de tegenstrever en
€ 10,00 Euro aan KLBS.
Miro- VZW KLBS - STATUTEN
OPRICHTING
De ondergetekenden: CAVATORTI Roberto, NN 55.11.22-033.55 wonende Molenweg 6, 3520 Zonhoven: Zijn overeengekomen op 24 juni 2024, om in overeenstemming met de wet van 23 maart 2019 tot invoering van het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen – hierna het WVV genoemd – gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 04 april 2019, de vereniging zonder winstoogmerk “Koninklijke Limburgse Bedrijfssportbond” op te richten waarvan de statuten als volgt luiden: CAVATORTI Roberto CROES Benny PEETERS Dominicus |
De vereniging draagt de naam “Koninklijke Limburgse Bedrijfssportbond ", afgekort "KLBS".
De maatschappelijke zetel is gevestigd in het Vlaams Gewest, Dekkenstraat 73, 3800 Sint-Truiden.
Het belangeloze doel van de vzw is het organiseren van voetbalwedstrijden in competitie verband.Daarnaast kan de vzw alle activiteiten ontplooien die bijdragen tot de verwezenlijking van deze doelstellingen, met inbegrip van winstgevende activiteiten binnen de grenzen van wat wettelijk is toegelaten en waarvan de opbrengsten volledig zullen worden bestemd voor de verwezenlijking van de belangeloze doelstellingen. Uitkeringen van vermogensvoordeel aan stichters, bestuurders of leden zijn niet toegestaan.
De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur.
De vereniging bestaat enkel uit clubs verder genoemd leden.
De vereniging telt minimaal 4 leden.
Alle leden maken deel uit van de algemene vergadering.
Iedere voetbalvereniging, al dan niet verbonden aan een bedrijf, kan lid worden van KLBS indien ze aan de administratieve, sportieve, financiële en de voor de KBVB / VV vereiste formaliteiten voldoet.
Het bestuur controleert de voorwaarden en aanvaardt de kandidaat-leden.
De clubs van de oprichters van de vereniging zijn de eerste leden.
De maximale jaarlijkse bijdrage van de leden wordt vastgelegd op.€ 100,00
Aan een lidmaatschap komt een einde:
Wanneer het lid zijn ontslag aanbiedt, dit dient schriftelijk te gebeuren bij de secretaris g.c..
Wanneer dit geagendeerd wordt op de algemene vergadering waar 2/3de van de leden aanwezig of vertegenwoordigd moet zijn, en waar minstens 2/3de van de uitgebrachte stemmen akkoord gaan met het uitsluiten van het lid.
De algemene vergadering heeft volgende bevoegdheden:
De jaarlijkse algemene vergadering zal plaatshebben in de loop van de maand juni.
De goedgekeurde jaarrekening zal neergelegd worden bij de Griffie van de Ondernemingsrechtbank binnen de maand na goedkeuring.
Een buitengewone algemene vergadering kan worden bijeengeroepen telkens wanneer het bestuur dit noodzakelijk acht of wanneer tenminste één vijfde van de leden er om vraagt.
De bijeenroeping gebeurt tenminste 15 dagen voor de dag van de vergadering en wordt elektronisch verstuurd, tenzij het lid uitdrukkelijk vraagt dit per post te ontvangen. Deze uitnodiging bevat de datum, plaats en agenda van de vergadering. Elk voorstel, dat ondertekend is door 1/5 van de leden wordt op de agenda geplaatst. Agendapunten voorgedragen door de leden moeten minstens 8 dagen voor de algemene vergadering worden ingediend bij de voorzitter.
Ook bestuurders die niet tot een lid behoren, worden -zonder stemrecht- uitgenodigd voor de algemene vergadering.
Tijdens de algemene vergadering kunnen enkel extra agendapunten worden toegevoegd onder volgende twee voorwaarden: alle leden moeten aanwezig of vertegenwoordigd zijn en alle aanwezigen moeten akkoord gaan.
De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van het bestuur is. Bij verhindering van de voorzitter wordt hij vervangen door de ondervoorzitter, is die ook verhinderd dan zit de oudst aanwezige bestuurder de algemene vergadering voor.
Elk lid dat niet aanwezig kan zijn op de algemene vergadering, kan zich laten vertegenwoordigen door een ander lid. Hierbij geldt, dat een aanwezig lid slechts één afwezig lid kan vertegenwoordigen.
De algemene vergadering is geldig samengesteld ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden, uitgezonderd bij het wijzigen van de statuten of het doel van de vzw, bij het uitsluiten van een lid of bij de ontbinding van de vereniging.
Externen kunnen als waarnemer door het bestuur worden uitgenodigd op de algemene vergadering als dit in het belang van de vzw is.
De besluiten van de algemene vergadering worden opgenomen in notulen. Deze notulen van de algemene vergadering worden vermeld op de website van de vereniging www.klbs.be . De notulen zijn steeds ter inzage op de maatschappelijke zetel van de vereniging beschikbaar. Een uittreksel uit de notulen van de algemene vergadering kan door het bestuur worden verstrekt aan elke derde die aantoont dat hij er belang bij heeft.
De Provinciale Commissie, verder genoemd het bestuur, heeft alle bevoegdheden die niet wettelijk of statutair aan een ander orgaan van de vereniging zijn toegewezen.
Het bestuur is onder meer bevoegd voor het inrichten van werkgroepen, het aannemen van giften en het instellen van rechtsvorderingen.
Het bestuur bestaat uit minimaal 3 en maximaal 10 leden en de rechtstreeks door de algemene vergadering verkozen voorzitter. Ze worden bestuurders genoemd.
De leden-bestuurders worden voor een termijn 3 jaar en de voorzitter voor 4 jaar benoemd door de algemene vergadering met een gewone meerderheid van stemmen.
Kandidaten voor het bestuur bezorgen hun kandidatuur voor 01 juni aan de secretaris g.c.. Bestuurders die minstens de helft van de vertegenwoordigde stemmen halen zijn verkozen. Indien er een maximum aantal bestuurders is dan zijn de bestuurders met de meeste stemmen verkozen.
Het mandaat van bestuurder is niet bezoldigd.
Het bestuur kiest onder zijn leden een ondervoorzitter., Het bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter of als deze afwezig is door de ondervoorzitter. Zo deze er ook niet is door de oudst aanwezige bestuurder.
De secretaris g.c. (gerechtigde correspondent) en penningmeester worden aangesteld door het bestuur, behoren niet noodzakelijk tot een van de leden en zijn niet aan herkiezing onderworpen.
Het mandaat van bestuurder eindigt:
Wanneer door vrijwillig ontslag het aantal bestuurders zakt onder het wettelijke of statutaire minimum, blijft de bestuurder in functie, tot in zijn vervanging is voorzien. De bestuurder wordt dan geacht de taak verder te zetten, volgens het "goede huisvader-principe" tot in vervanging is voorzien. Is er geen vervanging binnen een termijn van 3 maanden, dan kan de bestuurder ervan uitgaan dat zijn ontslag aangenomen is.
De voorzitter of een bestuurder die de voorzitter vervangt zorgt, samen met de secretaris g.c. voor de uitnodiging met agenda. Minstens 2 bestuurders kunnen het bestuur samenroepen.
De oproep gebeurt minstens 5 dagen voor de samenkomst van het bestuur, bij hoogdringendheid kan hiervan afgeweken worden.
Het bestuur vergadert als college en kan slechts geldig beraadslagen wanneer ten minste de helft van de bestuurders aanwezig is. Beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend.
Onthoudingen worden niet meegeteld in het berekenen van het resultaat. Elke bestuurder heeft de mogelijkheid om zich via de notulen te distantiëren van een beslissing.
Als alle bestuurders aanwezig zijn en eenparig instemmen met extra agendapunten dan kunnen deze besproken worden.
Bij de bespreking van een agendapunt waarbij een aanwezige bestuurder een vermogensrechtelijk voordeel kan hebben, mag deze niet deelnemen aan de bespreking.
De besluiten van het bestuur worden opgenomen in notulen die worden ondertekend door de voorzitter en de bestuurders die erom verzoeken. Deze notulen zijn voor de leden ter inzage op de maatschappelijke zetel van de vereniging in het intern verengingsdossier.
Bij gerechtelijke handelingen wordt de vereniging vertegenwoordigd door een door het bestuur aangeduide bestuurder. Bij buitengerechtelijke handelingen is de vereniging geldig vertegenwoordigd door de handtekening van de voorzitter of van een andere bestuurder.
Het boekjaar loopt van 1 januari tot 31 december van hetzelfde jaar.
Het eerste boekjaar loopt van 24 juni 2024 tot 31 december 2024.
De boekhouding wordt gevoerd overeenkomstig de bepalingen in het WVV en de betreffende uitvoeringsbesluiten.
Het bestuur legt de jaarrekening van het voorgaande boekjaar en de begroting ter goedkeuring voor aan de jaarlijkse Algemene Vergadering.
De jaarrekening wordt binnen de dertig dagen na goedkeuring door de Algemene Vergadering neergelegd in het dossier op de Griffie van de Ondernemingsrechtbank.
Ingeval van ontbinding wordt het netto overblijvend actief overgemaakt aan een door de algemene vergadering aangeduide vereniging, die een gelijkaardig doel nastreeft.
Bij vrijwillige ontbinding duidt de algemene vergadering een of twee vereffenaars aan en bepaalt hun bevoegdheden.
Voor al wat niet voorzien is in deze statuten wordt verwezen naar het Wetboek Vennootschappen & Verenigingen en de (toekomstige) uitvoeringsbesluiten van toepassing.
24 juni 2024
CAVATORTI Roberto CROES Benny PEETERS Dominicus
AANDACHTSPUNTEN TERREINEN EN ACCOMMODATIES
KEURING TERREINEN EN ACCOMMODATIES
Er zal een keuring gebeuren van de terreinen en accommodaties van de nieuwe club en de clubs die volgend seizoen hun thuiswedstrijden op een, nog niet door
KLBS gekeurde locatie spelen.
VERPLAATSINGEN KLEEDKAMERS – TERREIN EN OMGEKEERD KUNNEN
NIET LANGS EEN NEUTRALE ZONE GEBEUREN
Zo de verplaatsingen kleedkamers – terrein en omgekeerd niet via een neutrale zone kunnen gebeuren, dan is de THUISPLOEG ervoor verantwoordelijk dat de scheidsrechter, de spelers en de officiëlen deze verplaatsingen op een serene, veilige manier kunnen uitvoeren.