2. COMPETITIE 2024-2025
a. De kalender van het seizoen 2024-2025 staat op de website.
Vergewis je van de thuis- en uitwedstrijden van je ploeg(en).
b. FC Solar b. Assistance speelt zijn thuiswedstrijden om 14u30 (zomer en winter)
FC Beukenhof speelt zijn thuiswedstrijden om 15u00 (zomer en winter)
c. De volgende ploegen spelen hun thuiswedstrijden op een kunstgrasveld, aangepast schoeisel is vereist:
Aviaclub
FC Beukenhof
FC Solar Assistance
FC Vini’s
RS Casablanca
d. KALENDERWIJZIGINGEN
(1) Sifaw slaagde er (nog) niet in om een accommodatie te vinden voor de thuiswedstrijden van Sifaw B.
Het is niet zeker dat zij hun thuiswedstrijden zullen kunnen/ mogen spelen, voorafgaand, om 13u00 aan een thuiswedstrijd van Sifaw A..
De gegevens betreffende de bekerwedstrijden van Sifaw B, hierna worden dan ook met het nodige voorbehoud gegeven.
De competitiewedstrijden Sifaw B – Boca Hothalen van 19/10/2024 en Boca Houthalen – Sifaw B van 08/02/2024 worden om praktische redenen omgewisseld.
Meer informatie en beslissingen betreffende de thuiswedstrijden van Sifaw B in de competitie volgt later.
(2). Beker
07/09/2024 om 13u00 ipv 15u00 Sifaw B – FC Hutte Houthalen
21/09/2024 om 13u00 ipv 15u00 Sifaw B – Aviaclub
12/10/2024 om 13u00 ipv 15u00 Sifaw B – Boca Houthalen
(3). Competitie
Reeks I
02/11/2024 om 14u30 Sifaw United A – KVK Wieze Boys B ipv 26/10/2024
16/11/2024 om 14u30 FC Vini’s – Pool Keroma A ipv Pool Keroma A - FC Vini’s (ingevolge 3 voudige bezetting terreinen van Pool Keroma op 16/11/2024)
01/03/2025 om 15u00 Pool Keroma A – FC Vini’s ipv FC Vini’s – Pool Keroma A
Reeks II
19/10/2024 om 15u00 Boca Houthalen – Sifaw B ipv Sifaw B – Boca Houthalen
08/02/2025 om 13u00 Sifaw B – Boca Houthalen ipv Boca Houthalen – Sifaw B
(4). Verdere kalenderwijzingen zijn mogelijk mits schriftelijke aanvraag, ondertekend door de secretaris g.c. van beide ploegen, aan de secretaris g.c. KLBS ten laatste 10 kalenderdagen voor de respectievelijke kalenderwijziging
3 BEKER – SEIZOEN 2024-2025
Zie ook website onder “Informatie en documenten” – “Beker”
a. Wedstrijden Beker – 1ste ronde
De wedstrijden van de beker 1ste ronde staan op de website onder “Aanduidingen” en “Beker”.
b. Speciale regeling Beker - 1ste ronde
In de 1ste ronde van de beker spelen de ploegen van Reeks 2 onderlinge duels van 07/09/2024 t.e.m. 12/10/2024. Aan de hand van de resultaten van deze duels wordt een rangschikking opgemaakt waarbij de resultaten van de ploegen die 5 wedstijden speelden vermenigvuldigd worden met 6/5.
De rangschikking wordt vervolgens als volgt opgemaakt:
-behaalde punten
-gewonnen wedstrijden
-doelpunten saldo
-geschoorde doelpunten
Staan er dan nog TWEE (02) ploegen gelijk, dan bepaalt-het lot.
Gaan door naar de naar de 1/8ste finales: de VIER (04) best geplaatste ploegen
Wedstrijden Beker – 1/8ste finales
De wedstrijden Beker – 1/8ste finales staan op de website onder “aanduidingen” en Beker”
4. (NIEUWE) RICHTLIJNEN UITGAANDE VAN DE KBVB/ VOETBAL VLAANDEREN (wijzigingen in het Bondreglement)
a. Verhaal halen bij de scheidsrechter:
Enkel de kapitein mag nog tijdens de wedstrijd nog, op een beleefde er respect volle manier verhaal gaan halen bij de scheidsrechter, anders krijgt hij GEEL.
Elke andere speler dan de kapitein krijgt GEEL als hij verhaal komt halen bij de scheidsrechter.
Is de kapitein ook doelman, dan zal deze aan de scheidsrechter voor de wedstrijd start mededelen welke speler deze taak zal op zich nemen, buiten zijn doelgebied.
b. Strafschop:
Bij een strafschop moet de bal vol op de strafschopstip liggen.
Het te vroeg inlopen bij een strafschop zal niet meer bestraft worden, tenzij de te vroeg ingelopen speler voordeel haalt uit actie.
- is dit een verdediger dan wordt de strafschop hernomen
- is het een aanvaller dan krijgt hij een fout tegen zich
c. AED toestel
De aanwezigheid van een gekeurd AED toestel is verplicht.
d. Aanspreek Persoon Integriteit (API)
Elke club moet een aanspreek persoon integriteit (API) hebben
5. SAMENSTELLING PROVINCIALE COMMISSIE, COMITES EN CONTROLE- & STEUNCELLEN
Samenstelling Provinciale Commissie
Voorzitter: Marcel Raymakers
Ondervoorzitter: Marc Smets
Secretaris: Benny Croes
Schatbewaarster: Heidi Croes
Leden: alle bestuursleden en waarnemer Willy Poosen (SC)
Samenstelling Comité Sport & Discipline
Voorzitter: Dominique Peeters
Ondervoorzitter: Roberto Cavatorti
Secretaris: Benny Croes
Leden: Marc Martens, Fernand Oeyen, Maarten Put, Jeroen Claes, Marc Smets en Willy Poosen als waarnemer van het Scheidrechter Comité
Samenstelling Scheidsrechters Comité
Voorzitter: Fernand Oeyen
Lid: Willy Poosen
Secretaris: Roberto Cavatorti
Aanduiding: Willy Poosen
Financiële controle
Marc Martens en Dominique Peeters
Terrein en Accommodatie Keuring
Benny Croes en Willy Poosen
Administrative Controle
Benny Croes en Willy Poosen
6. Zittingen Comité Sport & Discipline en de Provinciale Commissie
De zittingen van het Comité Sport & Discipline en de Provinciale Commissie zullen, in principe de eerste en de derde dinsdag van de maand om 19u30 doorgaan, tenzij anders meegedeeld, in een vergaderzaal van sportcomplex OLYMPIA, Kuringersteenweg 242, 3500 Hasselt.
7. RICHTLIJNEN WEDSTRIJDEN KLBS
a. Mededelen uitslagen officiële wedstrijden (Int Rel Art VI.14)
De uitslag van een officiële wedstrijd (kampioenschap, beker) moet onmiddellijk na de wedstrijd en uiterlijk voor 18u00 door de bezochte club medegedeeld worden per sms aan het nummer 0492/887414 (secretaris KLBS).
b. Wedstrijdbladen (Int Regl Art VI.11, Art VI. 12, Art VI.13)
Voor de officiële wedstrijden (kampioenschap, beker) mogen enkel de wedstrijdbladen, bestaande uit VIER (04) exemplaren gebruikt worden.
- Het eerste blad moet door de bezochte club ten laatste op de DINSDAG volgend op de wedstrijd om 24u00 aan de secretaris KLBS worden bezorgd.
- Het tweede is voor de scheidsrechter,
- Het derde voor de thuisploeg
- Het vierde voor de bezoekers.
Er moet steeds, ook bij afwezigheid van een ploeg een wedstrijdblad ingevuld en overgemaakt worden aan het secretariaat. Bij afwezigheid van de thuisploeg hebben de bezoekers de plicht om een reglementair, correct ingevuld wedstrijdblad over te maken aan het secretariaat.
Indien de bezoekers geen afgevaardigde invullen op het wedstrijdblad dan moet de KAPITEIN het wedstrijdblad aftekenen in vervanging van de afgevaardigde.
c. Aanduidingen scheidsrechters (Int Regl Art IX.1, IX.2, IX.3, IX.4)
De aanduidingen worden voor iedere speeldag afzonderlijk vermeld op de website www.klbs.be
- Achter de wedstrijd letter “A” = er is een aanduiding voor deze wedstrijd
- Achter de wedstrijd de letters “GA” = er is geen aanduiding voor deze wedstrijd.
- Het cijfer achter de letter “A” geeft het aantal “blokken” aan waarop de scheidsrechter recht heeftals verplaatsingsonkosten (aantal blokken X € 3,60).
Deze melding kan wijzigen en is derhalve op te volgen.
Ook dit seizoen zal KLBS op het einde van het seizoen een totaal maken van de verplaatsingskosten en op basis van dit totaal een verrekening maken zodat iedere club per gespeelde wedstrijd evenveel verplaatsingskosten zal dragen.
De vaste scheidsrechtervergoeding bedraagt voor het seizoen 2024 -2025: € 25,00
d. Identiteitscontrole (Int Regl Art VI.6)
Voor de aanvang van elke wedstrijd moet een identiteitscontrole gebeuren door de scheidsrechter samen met de TWEE (02) afgevaardigden.
Hebben de bezoekers geen afgevaardigde dan neemt de kapitein van de ploeg deze taak over.
Wil een afgevaardigde, of in het voorkomend geval de kapitein van de bezoekers niet meewerken dan moet de scheidsrechter dit noteren op het wedstrijdblad onder mededelingen.
e. Officiële identiteitsbewijzen (Int Regl Art VI.7)
Mogen geldig als officieel identiteitsbewijs worden voorgelegd:
- elk document met foto afgeleverd door een officiële administratie;
- elk vervangdocument met foto, afgeleverd door de plaatselijke politiediensten in geval van verlies
of diefstal van de gemeentelijke identiteitskaart of elk ander officieel document;
- elk document met foto, erkend en afgeleverd door de KBVB.
f. Juwelen en festivalbandjes
Het dragen van juwelen tijdens de wedstrijd is verboden. De scheidsrechter en hij alleen beslist of hij eventuele festivalbandjes toelaat of niet, afhankelijk van het feit of ze naar zijn mening gevaarlijk zijn of niet.
g. Controle door KLBS
Doorlopend zal door KLBS per weekend een aantal wedstrijden gecontroleerd worden op organisatie en houding van de ploegen, spelers, verantwoordelijken en supporters.
Verslagen worden opgesteld en via de secretaris KLBS overgemaakt aan het bestuur KLBS, dat in het voorkomend geval zal oordelen over de ernst van de tekortkomingen en sancties opleggen.
8. Intern Reglement KLBS
Het nieuwe Intern Reglement KLBS dat op de algemene vergadering van 20 juni 2022 werd goedgekeurd staat, met de aangebrachte wijzigingen op de website www.klbs.be onder “Intern Reglement”.
9. MAATREGELEN INGEVOLGE CORONA
a. Algemeen
Op dit ogenblijk zijn er geen specifieke verplichte coronamaatregelen bij voetbalwedstrijden en trainingen, maar hélaas is COVID-19 nog niet volledig verdwenen.
Vergeet daarom de volgende GOUDEN REGELS niet!
(1).Volg de geldende richtlijnen
(2) Respecteer de hygiënevoorschriften
(3).Draag het mond- en neusmasker waar voorgeschreven
(4).Geef drank aan de spelers in individuele drinkbekers of individuele flesjes
b. Coronaprotocol Voetbal Vlaanderen
Het Coronaprotocol dat geldt voor alle competities georganiseerd door Voetbal Vlaanderen is ook van toepassing voor KLBS.
10. COLLECTIEVE VERZEKERING VAN KLBS BIJ ARENA (Int Rel Art I.8, Art III.6)
De secretarissen van de clubs worden eraan herinnerd dat zij verantwoordelijk zijn voor het doorgeven en aanpassen van het ledenbestand van hun club aan de secretaris KLBS met het voorziene formulier (zie website KLBS). Maw zij zijn verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens, over te maken tegen uiterlijk 31 juli van elk jaar en het gedurende het jaar toevoegen en/of het schrappen van leden.
In de loop van het seizoen (na 31 juli) mag een nieuw, nog niet verzekerd lid (speler / bestuurslid) de plaats innemen van een verzekerd lid (speler / bestuurslid), dat dan geschrapt wordt uit de verzekering.
In dit geval worden een administratiekost van € 2,00 per wijziging en het eventuele verschil in verzekeringstarief aangerekend.
Indien een niet verzekerd lid (speler/bestuurslid) op het wedstrijdblad vermeld wordt krijgt de club een boete van € 10,00 voor het eerste geval. Bij herhaling wordt deze boete verhoogd (X 2 voor het 2de geval, X 3 voor het 3de en zo voort).
11. GEBRUIK INFORMATICA – E-MAILS
De rekeningen/facturen en de oproepingen voor zittingen van het Comité Sport & Discipline en de Provinciale Commissie worden enkel per e-mail verstuurd.
Ook aansluitingskaarten, klachten en kalenderwijzigingen mogen per e-mail verstuurd worden naar de secretaris KLBS. Let wel de procedures betreffende de aansluitingskaarten, klachten en kalenderwijzigingen wordt niet gewijzigd van dienen ondertekend te zijn en de desbetreffende termijnen zijn te respecteren) enkel de verzendingswijze verandert (documenten na ondertekening inscannen (liefst PDF file) en vervolgens per e-mail overmaken).
12. LAATTIJDIGE ONTVANGST BETALING 3de REKENING SEIZOEN 2023-2024
De betaling van de 3de rekening van het seizoen 2023-2024 van FC Amigo’s werd laattijdig ontvangen 05/08/2024 (2de uiterste datum ontvangst betaling was 20/07/2024).
De club krijgt de voorziene verdubbeling van de boete van € 12,50
13. LAATTIJDIGE ONTVANGST AFSLUITENDE BETALING FC KLOTBROEK
De betaling van de afsluitende rekening van FC Klotbroek werd nog NIET ontvangen.
Bij niet ontvangst van de betaling op uiterlijk 19/09/2024 wordt de ingebreke stelling van de club en haar bestuursleden overgemaakt aan de KBVB/VV.
14. Boetes
FC Amigo’s: (12) € 12,50
KLBS
Volgende uitgave Week-End is voorzien omstreeks 26/09/2024